Interdiszciplináris oktatási lehetőségek a környezettan szakterületei és a kémia tantárgy tananyaga között a szakközépiskolai képzésben

Bögölyné Róber, Judit and Gyenes, Viktor: Interdiszciplináris oktatási lehetőségek a környezettan szakterületei és a kémia tantárgy tananyaga között a szakközépiskolai képzésben. Iskolakultúra, (24) 10. pp. 54-81. (2014)

[img] Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2014_10_054-081.pdf

Download (914kB)

Abstract

A természettudományos oktatás feladata, hogy segítsen eligazodni a fiataloknak a tudományos ismeretek tárgykörében, hogy legyenek képesek értelmezni a körülöttük zajló fizikai, kémiai, biológiai folyamatokat. Az ismeretek segítségével tudjanak önállóan gondolkodni, további ismereteket szerezni, és azokat felhasználni az életük során. Mindezt meg kell tanítanunk a fiataloknak, amihez a legfontosabb pedagógiai feladatunk, hogy megnyerjük őket a tanulás számára, fontossá tegyük számukra az ismeretszerzést. A tapasztalat az, hogy egyre kevesebb gyerek szereti a természettudományos tantárgyakat, és ezért közülük sokan nem szívesen tanulják ezeket. Lehet, hogy ennek az okait nemcsak a tanulók hozzáállásában kell keresni, hanem át kell gondolni a tananyag tartalmát és az alkalmazott pedagógiai módszereket is?

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2014
Volume: 24
Number: 10
Page Range: pp. 54-81
ISSN: 1215-5233
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41776

Actions (login required)

View Item View Item