Korszerűség az erkölcstan/etika tanításában

Homor Tivadar: Korszerűség az erkölcstan/etika tanításában. In: Iskolakultúra, (25) 10. pp. 127-138. (2015)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2015_10_14.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_10_14.pdf

Letöltés (836kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány a tantárgy ismeretanyaga által közvetített tudás főbb összetevőit, más műveltségterületekkel való kapcsolódási pontjait és az ebben rejlő általános és specifikus képességfejlesztés lehetőségeit foglalja magában. Bemutatja, hogy a központi szabályzó dokumentumok fejlesztési céljai és követelményei hogyan épülnek be az erkölcsi nevelés folyamatába. Számba veszi azokat a közös erkölcsi értékeket, fejlesztendő kulcskompetenciákat, melyek megalapozása a korszerű erkölcsi nevelés alapjait képezi. Bemutatja a tanulói tevékenységekre épülő fejlesztő etikatanítás didaktikai alapelveit és metodikai alternatíváit; az etika tudáselemek rendszerbe szervezésének, a különböző forrásokból származó tudás integrálásának módjait és a modern multimediális technikák alkalmazásának lehetőségeit. Megismertet az egyén és a társadalom életének erkölcsi szempontból fontos iskolán kívüli speciális terepeivel; a tanítási-tanulási folyamat tervezésének, megfigyelésének, értékelésének szempontjaival és e tudás iskolai alkalmazásával.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 25
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2015
Oldalak: pp. 127-138
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41760
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet