A Rövid Egyetemi Unalom Kérdőív faktorstruktúrája

Ulicza, Nikolett and Gajdos, Dóra and Bőthe, Beáta and Tóth-Király, István and Orosz, Gábor: A Rövid Egyetemi Unalom Kérdőív faktorstruktúrája. Iskolakultúra, (25) 10. pp. 69-77. (2015)

[img] Cikk, tanulmány, mű
07.pdf

Download (1MB)

Abstract

Kutatásunk célja az volt, hogy – Pekrun, Goetz, Titz és Perry (2002) Teljesítmény Érzelmek Kérdőívét (Achievement Emotions Questionnaire, AEQ) felhasználva – megvizsgáljuk az Egyetemi Unalom Kérdőív faktorstruktúráját. A vizsgálatban 370 egyetemi hallgató vett részt, 87 férfi és 283 nő. A megerősítő faktorelemzés (CFA) szerint a kérdőív hosszabb verziója majdnem elfogadható modellilleszkedést mutat, azonban a rövid változat faktorstruktúrája teljes mértékben megfelel a követelményeknek. A kérdőív alapul szolgálhat további kutatásokhoz, melyek célja az oktatással kapcsolatos érzelmek feltárása. Az eredményeket az unalommal való megküzdés fényében értelmeztük.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Date: 2015
Volume: 25
Number: 10
Page Range: pp. 69-77
ISSN: 1215-5233
Collection: Folyóiratok
DOI azonosító: https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.10.69
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2018. Oct. 17. 15:44
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41746

Actions (login required)

View Item View Item