Az együttműködés lehetőségeiről és feltételeiről a tanulásmenedzselő rendszerek esetében.

Tóth János: Az együttműködés lehetőségeiről és feltételeiről a tanulásmenedzselő rendszerek esetében. In: Iskolakultúra, (25) 12. pp. 56-67. (2015)

[thumbnail of 04.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
04.pdf

Download (922kB) | Preview

Abstract

A tanulmányban a tanár-diák együttműködés szempontjából elemezzük a tanulásmenedzselő rendszerekben (Learning Management System, LMS) és specifikusan a CooSpace-ben rejlő lehetőségeket. Az elemzés során megvizsgáljuk a Web 2.0-ás tanulásmenedzselő rendszerek kialakulásának technológiai és nem-technológiai hátterét, hogy azonosítsuk azokat a célkitűzéseket és mögöttes elképzeléseket, amelyek megvalósulásának ezek a rendszerek tekinthetőek. Célul tűztük ki továbbá olyan kérdések megfogalmazását, melyek megválaszolása segítheti a tanulásmenedzselő rendszerek funkcióinak kielégítő pontosságú konceptualizálását a kommunikációtudományok területén. Ehhez szükséges volt megvizsgálni azokat a kompetenciákat, melyek megléte mind oktatói, mint pedig hallgatói részről elengedhetetlen feltétele ezen rendszerek standard és perszonalizált változatainak használatához. Az eredmények azt mutatják, hogy ezek a kompetenciák szorosan kapcsolódnak az autonómia személyi és közösségi fogalmához, és egyúttal ezen rendszerek ideális továbbfejlesztési irányát is nagymértékben meghatározzák.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 25
Number: 12
ISSN: 1215-5233
Date: 2015
Page Range: pp. 56-67
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41736

Actions (login required)

View Item View Item