Pócsik Orsolya: Pedagógusdinasztiák létjogosultsága pedagógus karrierpályák tükrében Magyarországon. In: Iskolakultúra, (25) 7-8. pp. 102-112. (2015)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_07-08_13.pdf Letöltés (825kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányom a pedagógusdinasztiák vizsgálatára koncentrál. A tanulmányom elején olyan kérdésekre keresem a választ, mint: Kik a pedagógusok? Mi a motivációja az egyéneknek, akik a pedagógusképzést választják? Ezen kívül további érdekes pályaválasztási motivációkat is szeretnék röviden felvázolni. Ezután fontosabb vizsgálati eredményeket/trendeket szeretnék közölni, amelyek jelentősen befolyásolják mind a pedagógusok pályaválasztását, mind a pedagógus dinasztiák meglétét: (1) A pedagógus pálya gyakran áthagyományozódik. (2) Az óvodapedagógus és tanító végzettségű szülők általában első generációs értelmiségi rétegként jelentkeznek a társadalmi palettán. (3) Érdemes figyelembe venni azt a tényt, hogy a pedagóguspálya teljesen elnőiesedett. (4) A pedagógushallgatók elhelyezkedési arányai fontos tényezőként jelennek meg. (5) A pedagógus szülők befolyása, mintája jobban érvényesül. (6) A pedagógus szülők gyerekei jelentős segítséget kapnak valamelyik pedagógus szülőtől választott szakmájuk gyakorlásához. (7) A családok értékrendszere a szülők segítségével átadódik. A gyerekek minél elhivatottabbnak, minél inkább jó pedagógusnak látják szüleiket, annál biztosabban választják a szülők hivatását.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 25 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2015 |
Oldalak: | pp. 102-112 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41723 |
![]() |
Tétel nézet |