Horváth Erika: A kutatásalapú tanulás (IBL) és a "BINET-BioTár Modell" tapasztalatai a természettudományos oktatás megújításában [melléklet]. In: Iskolakultúra, (25) 5-6. pp. 3-34. (2015)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_05-06_melleklet.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az írás célja A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban című program keretében a Pécsi Tudományegyetem Babits Mihály Gyakorló Gimnáziumában megépült Gimnáziumi-Egyetemi Labort (PTE BM GEL) támogató honlap számára mintaként használt Binet-BioTár modell (Szabó, 2007) tanulságainak elemzése, különös tekintettel a „kutatásalapú tanulást” (Inquiry Based Learning, IBL) segítő anyagok archiválására alkalmas GEL E-véltár kialakítására már a honlap-építés szakaszában. A cikk bevezető része röviden áttekinti az IBL hazai irodalmát, majd rátér az IBL-t a magyar kibertérben elsők között gyakorló BioTár Electronic (BTE), illetve az ennek Szombathelyen és Veszprémben 1988–2005 között helyet adó Binet-BioTár Modell (BBM) előzményeinek és tapasztalatainak elemzésére, külön kiemelve a BTE-nek az elektronikus és a nyomtatott tudományos tájékoztatás terén 1997–1999 között megvalósított, az értékőrzést hatékonyan szolgáló egységét. A második rész bemutatja a BBM és a BTE tapasztalatait felhasználva épülő PTE BM GEL honlap szerkezetét, az anyagok szerkesztésének és lektorálásának folyamatát. A cikk mellékleteiben táblázatos formában sorolja fel az IBL módszer magyarországi elterjesztése érdekében „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban” című program keretében épült laboratóriumok honlapjait, és ezáltal a modern magyar (kiber)iskolakultúra egy sajátos szeletét is.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 25 |
Number: | 5-6 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2015 |
Page Range: | pp. 3-34 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41713 |
Actions (login required)
View Item |