Pedagógusok életminősége

Szabó Anna: Pedagógusok életminősége. In: Iskolakultúra, (25) 5-6. pp. 180-189. (2015)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2015_05-06_180-189.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_05-06_180-189.pdf

Letöltés (815kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A pedagógusok munkájuk során sok életminőséget rontó tényezővel, stresszorral találkoznak – többek között egzisztenciális szorongással a más értelmiségi csoportokhoz mérten alacsony jövedelem okán, a társadalmi megbecsültség hiányával, valamint a munkahelyi és családi feladatok összeegyeztetésének nehézségeivel. Új nyomásként nehezedik a területre az a jogi környezet, amely a velük szemben támasztott nagyobb igényekkel – jelentősen megnövelt kötött munkaidő, intézmények tárgyi ellátottságának romlása, továbbképzési kötelezettségek emelése melléjük rendelt közösségi erőforrások, szabadidő stb. nélkül – párhuzamosan a saját életük fölött gyakorolt ellenőrzést csökkentette.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 25
Szám: 5-6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2015
Oldalak: pp. 180-189
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41706
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet