Diszkalkulia és nyelvtanulás

Czenner Júlia: Diszkalkulia és nyelvtanulás. In: Iskolakultúra, (25) 11. pp. 103-114. (2015)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2015_11_08.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_11_08.pdf

Letöltés (1MB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A szöveges feladatok elolvasása, megértése, adatok lejegyzése, műveletté alakítása, műveletvégzés, szöveges válasz leírása mind-mind gondot okoz egy diszlexiás, diszkalkuliás számára. Ebből látható, hogy egy szövegértési problémával küzdő diszlexiásnak egyéb területeken is gondot okoz a szöveg értelmezése, akár már instrukciós szinten is. A nyelvi diszkalkulia fogalma adja a legnyilvánvalóbb átfedést a két tanulási zavar között. A nyelvi diszkalkulia esetén a szöveges feladatokat nehezen vagy egyáltalán nem tudja megoldani a diák. Ha fel van írva a feladat, ki tudja számolni, de a szövegben lévő információt nem tudja lefordítani a számok nyelvére. Ez a tünet gyakran együtt jár diszlexiával, de jól olvasó gyerekeknél is előfordul.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 25
Szám: 11
ISSN: 1789-5170
Dátum: 2015
Oldalak: pp. 103-114
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41692
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet