Szűgyi Jerne: Fantom-gyerekek : a korai iskolaelhagyással, lemorzsolódással összefüggő oktatáspolitikai intézkedések az iskolai mulasztások statisztikai adatainak tükrében. In: Iskolakultúra, (25) 2. pp. 109-122. (2015)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_02_109-122.pdf Letöltés (794kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az Európa 2020 stratégia egyik kiemelt célja a korai iskolaelhagyás arányának 10 százalék alá csökkentése. E deklarált céllal ellentétben hazánkban az elmúlt években folyamatosan növekedett a korai iskolaelhagyók és a lemorzsolódók aránya. Jelen írásunkban a rendelkezésre álló közoktatásai statisztikai adatok összevetésével keressük a választ az iskolai hiányzások, a korai iskolaelhagyás, valamint a lemorzsolódás kapcsolatára. Vizsgáljuk továbbá, hogy a közelmúlt oktatáspolitikai döntései mennyiben segítették a Magyarország által is vállalt uniós célok megvalósulását.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 25 |
| Szám: | 2 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Dátum: | 2015 |
| Oldalak: | pp. 109-122 |
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41684 |
![]() |
Tétel nézet |

