Fantom-gyerekek : a korai iskolaelhagyással, lemorzsolódással összefüggő oktatáspolitikai intézkedések az iskolai mulasztások statisztikai adatainak tükrében

Szűgyi Jerne: Fantom-gyerekek : a korai iskolaelhagyással, lemorzsolódással összefüggő oktatáspolitikai intézkedések az iskolai mulasztások statisztikai adatainak tükrében. In: Iskolakultúra, (25) 2. pp. 109-122. (2015)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2015_02_109-122.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_02_109-122.pdf

Letöltés (794kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az Európa 2020 stratégia egyik kiemelt célja a korai iskolaelhagyás arányának 10 százalék alá csökkentése. E deklarált céllal ellentétben hazánkban az elmúlt években folyamatosan növekedett a korai iskolaelhagyók és a lemorzsolódók aránya. Jelen írásunkban a rendelkezésre álló közoktatásai statisztikai adatok összevetésével keressük a választ az iskolai hiányzások, a korai iskolaelhagyás, valamint a lemorzsolódás kapcsolatára. Vizsgáljuk továbbá, hogy a közelmúlt oktatáspolitikai döntései mennyiben segítették a Magyarország által is vállalt uniós célok megvalósulását.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 25
Szám: 2
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2015
Oldalak: pp. 109-122
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41684
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet