A digitális pedagógia helyzete és sajátosságai az alapfokú oktatásban

Szunyogné Bogdán Hajnalka: A digitális pedagógia helyzete és sajátosságai az alapfokú oktatásban. In: Iskolakultúra, (25) 2. pp. 58-75. (2015)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2015_02_058-075.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2015_02_058-075.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Az ember és a számítógép kapcsolatát kognitív és lélektani oldalról is érdemes vizsgálni. Kognitív szempontból tekintve megállapítható, hogy a programok használata során a különböző stílusú felhasználók különböző elvárásokat támasztanak az adott szoftverrel szemben. Az ergonómia feladata, hogy az emberi viselkedésről, képességekről, korlátokról már meglévő ismereteket felhasználja a tervezés során. A tervezés irányelvei egyaránt figyelembe veszik az emberi érzékelés jellemzőit, valamint az emberi megismerés pszichológiai jellemzőit is. Ezen elvek alapján beszélhetünk introvertált, érzékelő és gondolkodó típusú és extrovertált, intuitív és érző típusú felhasználóról. A legideálisabb, ha egy szoftver a különböző típusú felhasználókat egyaránt segíti (ld. Benedek, 2008, 203. o.).

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 25
Number: 2
ISSN: 1215-5233
Date: 2015
Page Range: pp. 58-75
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41679

Actions (login required)

View Item View Item