A vizuális kategorizáció fejlődésének idegrendszeri alapjai

Rokszin, Adrienn Aranka; Csifcsák, Gábor: A vizuális kategorizáció fejlődésének idegrendszeri alapjai. Iskolakultúra, (25) 2. pp. 17-31. (2015)

[img] Cikk, tanulmány, mű
02.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A vizuális kategorizáció folyamata – azaz a körülöttünk lévő tárgyak gyors és pontos rendezése – mindennapi tevékenységeink többségében jelen van, segítve a minket érő nagy mennyiségű információ gyorsabb és hatékonyabb feldolgozását, rendszerezését. Elsőre azt gondolnánk, hogy egy ennyire alapvető funkció már nagyon korán kialakul, azonban egyes vizsgálatok arra hívják fel a figyelmet, hogy fejlődése egészen késő gyermekkorig, serdülőkorig elhúzódik. Jelen tanulmányunkban a vizuális kategorizációs folyamatok fejlődésének idegrendszeri hátterét kívánjuk leírni, különös figyelmet szentelve az iskolás évek alatt, vagyis a 7 éves kor után bekövetkező neurális változásokra.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Rokszin, Adrienn Aranka
Csifcsák, Gábor
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2015
Kötet: 25
Szám: 2
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
DOI azonosító: https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.2.17
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:44
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41676
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet