Pléh Csaba: A naiv emberismeret és a pszichológia helye a közoktatásban. In: Iskolakultúra, (25) 7-8. pp. 74-83. (2015)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
10.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Arról fogok beszélni, hogy hogyan nem jelenik meg a pszichológia a közoktatásban és milyen trükkökkel lehetne azt visszacsempészni. Valójában három alapkérdés s egy ezt kiegészítő gyakorlati mozzanat van, amelyek nemcsak Magyarországon, hanem általánosságban is a közoktatás és a pszichológia kapcsolatával függnek össze: (1) Egyáltalán mi is a pszichológia intézményes helye a közoktatásban, hogyan változott ez történetileg? (2) Az ember viselkedésére és érzésvilágára nézve rendelkezünk egyfajta sajátos naiv emberismerettel. Ennek részletes elemzése a mai pszichológia egyik központi fejleménye. (3) Amellett érvelek, hogy ezt a naiv emberismeretet be lehet csempészni, elsősorban bizonyos humaniórák oktatás során, a középiskolai világba. (4) Emellett szükség lesz arra is, hogy újra megjelenjen a középiskolákban a pszichológiatanár.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 25 |
| Szám: | 7-8 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Dátum: | 2015 |
| Oldalak: | pp. 74-83 |
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41672 |
![]() |
Tétel nézet |

