Híd a közoktatás és a felsőoktatás között

Nagy Mária and Radnóti Katalin: Híd a közoktatás és a felsőoktatás között. In: Iskolakultúra, (25) 1. pp. 51-76. (2015)

[thumbnail of 04.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
04.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Írásunkban egy középiskolások számára szervezett országos természetismereti vetélkedő döntőjében elvégzett laboratóriumi mérési feladat eredményeinek elemzését mutatjuk be. A laboratóriumi feladat meghatározásában az motivált minket, hogy annak elvégzésén keresztül a diákok tanulási folyamatait elősegítve a középiskola és az egyetem közti nagy szintkülönbséget igyekezzünk áthidalni. Azt szeretnénk elérni, hogy az egyetemek Természettudományi Karaira fizika, kémia, környezettan és földtudomány szakokra, illetve a műszaki felsőoktatásba kerülő hallgatók ne ütközzenek a szükséges szakmai alapok hiánya miatt tanulmányi problémákba. Úgy gondoljuk, hogy azon tanulóknak, akik részt vettek az alábbiakban leírt laboratóriumi gyakorlatok elvégzésében és a jegyzőkönyvek elkészítésében, nem lehet esélytelen elsajátítaniuk olyan kurzusok és felsőoktatási laboratóriumi gyakorlatok tananyagát, melynek valamilyen mélységben az egyetemi szemléletnek megfelelően már részesei voltak. Ekkor nem lép fel sem pszichikai gát az újtól való megrettenés miatt, és olyan eset sem állhat fenn, hogy nem sikerül kialakítani az újszerű megközelítést. A módszer segítségével a diákok bevezetést kaptak egy, a megszokott középiskolai szemlélettől eltérő felfogás elsajátításához. A diákok a laboratóriumi gyakorlat elvégzése során olyan ismeretekre, képességekre tettek szert, amit egyébként az egyetemen teljesen újként kellene önállóan megszerezniük.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 25
Number: 1
ISSN: 1215-5233
Date: 2015
Page Range: pp. 51-76
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41665

Actions (login required)

View Item View Item