Az észlelt valóság : jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel

Kékes Szabó Marietta and Szokolszky Ágnes: Az észlelt valóság : jellegzetességek autizmusban, összevetve a tipikus fejlődéssel. In: Iskolakultúra, (25) 9. pp. 18-29. (2015)

[thumbnail of 02.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
02.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Míg a korábbi években az autizmus pszichológiai elméletei és vizsgálatai a kognitív-kommunikációs eltérésekre helyezték a hangsúlyt, az utóbbi években előtérbe kerültek az autizmus spektrumzavarral élők érzékelési-észlelési nehézségei. Tanulmányunkban azokkal az érzékelési eltérésekkel foglalkozunk, amelyek sajátossá teszik az észlelt valóságot ezen személyek számára. Vizsgálatunkban tipikus fejlődésmenetű és autizmus spektrumzavarral élő kisgyermekek szenzoros profilját hasonlítottuk össze Bogdashina (2003) Érzékelési Állapotfelmérő Kérdőívének (Sensory Profil Checklist Revised) felhasználásával.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 25
Number: 9
ISSN: 1215-5233
Date: 2015
Page Range: pp. 18-29
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41656

Actions (login required)

View Item View Item