Nevelésfilozófiai kérdések a pedagógiai kudarcról (Nicolai Hartmann nyomán)

Karikó Sándor: Nevelésfilozófiai kérdések a pedagógiai kudarcról (Nicolai Hartmann nyomán). In: Iskolakultúra, (25) 9. pp. 90-99. (2015)

[thumbnail of 07.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
07.pdf

Letöltés (838kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Jay P. Greene kortárs amerikai neveléskutató Education Myths (Oktatási mítoszok) című, nagy visszhangot kiváltó könyvében jó néhány oktatással és neveléssel kapcsolatos legendát, tévhitet sorakoztat fel. Megemlíti például, hogy az iskolák, a tanárok, az adminisztrátorok „a rossz teljesítményért nem kapnak büntetést” (Greene, 2005, 218. o.). A rossz teljesítménynek, mondjuk így: a kudarcos munkának tehát nincs következménye? Ám akárhogy is van, magáról a kudarcról nem szívesen beszélünk, a pedagógiában is inkább elhallgatjuk, szégyellősen takargatjuk. Ha pedig szó esik róla, ellentmondásosan ítéljük meg.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 25
Szám: 9
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2015
Oldalak: pp. 90-99
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41650
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet