Gál Zita: A tudatelmélet életkori változásainak és szerepének áttekintése óvodáskortól fiatal felnőttkorig. In: Iskolakultúra, (25) 5-6. pp. 59-73. (2015)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
05.pdf Download (931kB) | Preview |
Abstract
A tudatelmélet (Theory of Mind, ToM) gyermekkori tipikus fejlődése és atipikus mintázata számos pszichológiai, pszichiátriai és neurológiai kutatás témájául szolgál, mérésére sokféle eljárást használnak. A tudatelmélet képességének csecsemőkori és óvodáskori fejlődési állomásainak leírása és empirikus vizsgálata sok kutatás alapja, azonban a tudatelmélet iskoláskori, serdülőkori fejlődésére vonatkozó adatok kevéssé lelhetők fel a szakirodalomban. Jelen tanulmányban a tudatelmélet kisgyermekkori, serdülőkori fejlődését tekintjük át, továbbá kitérünk a tudatelmélet és a szociális készségek kapcsolatának vizsgálatára, illetve az iskolai alkalmazkodásban való jelentőségére.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 25 |
Number: | 5-6 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2015 |
Page Range: | pp. 59-73 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41642 |
Actions (login required)
View Item |