A tudatelmélet életkori változásainak és szerepének áttekintése óvodáskortól fiatal felnőttkorig

Gál Zita: A tudatelmélet életkori változásainak és szerepének áttekintése óvodáskortól fiatal felnőttkorig. In: Iskolakultúra, (25) 5-6. pp. 59-73. (2015)

[thumbnail of 05.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
05.pdf

Download (931kB) | Preview

Abstract

A tudatelmélet (Theory of Mind, ToM) gyermekkori tipikus fejlődése és atipikus mintázata számos pszichológiai, pszichiátriai és neurológiai kutatás témájául szolgál, mérésére sokféle eljárást használnak. A tudatelmélet képességének csecsemőkori és óvodáskori fejlődési állomásainak leírása és empirikus vizsgálata sok kutatás alapja, azonban a tudatelmélet iskoláskori, serdülőkori fejlődésére vonatkozó adatok kevéssé lelhetők fel a szakirodalomban. Jelen tanulmányban a tudatelmélet kisgyermekkori, serdülőkori fejlődését tekintjük át, továbbá kitérünk a tudatelmélet és a szociális készségek kapcsolatának vizsgálatára, illetve az iskolai alkalmazkodásban való jelentőségére.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 25
Number: 5-6
ISSN: 1215-5233
Date: 2015
Page Range: pp. 59-73
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41642

Actions (login required)

View Item View Item