D. Molnár Éva: Családi és iskolai környezeti hatások érvényesülése az önszabályozott tanulás működésében. In: Iskolakultúra, (25) 10. pp. 21-35. (2015)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
03.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
Napjainkban jellemzően sikerorientált megközelítés tapasztalható a tanulók iskolai előmenetelét illetően. A családi elvárások összhangban vannak azon iskolai elvárásokkal, amelyek a tanulók részéről érett, meggondolt magatartást, sikeres és önálló tanulást, képességeik és tudásuk hatékony kiaknázását tartják szem előtt. Ezzel párhuzamosan a pedagógiai kutatások hasonló területeken mozognak, a hatékony iskolai tanulás kérdése mindig is a kutatások középpontját képezte. Az utóbbi időkben egyre többen hívják fel a figyelmet az önszabályozás és az iskolai sikeresség összefonódására a korai fejlesztések kapcsán (ld. Blair, 2002; Allan, Allan, Lernera, Farringtona és Lonigana, 2015). Kimutatták, hogy azok a gyerekek, akik óvodás korukban képesek érzelmeik és viselkedésük önszabályozására, könnyebben boldogulnak az iskolai kihívásokkal (Blair és Razza, 2007; Kochanska, Murray és Harlan, 2000). Ez előrevetíti az önszabályozott tanulás kutatásának fontosságát, a fejlődését befolyásoló tényezők minél alaposabb megismerését.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 25 |
Number: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2015 |
Page Range: | pp. 21-35 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41633 |
Actions (login required)
View Item |