A magyar közoktatás problémái az adatok tükrében : értékek és viszonyítási keretek

Csapó, Benő: A magyar közoktatás problémái az adatok tükrében : értékek és viszonyítási keretek. Iskolakultúra, (25) 7-8. pp. 4-17. (2015)

[img] Cikk, tanulmány, mű
02.pdf

Letöltés (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Közel két évtizedet fognak át azok a rendszeres, három-négyévenként elvégzett tudásszintmérő vizsgálatok, amelyek részletesen dokumentálják, hogy a magyar közoktatási rendszer teljesítménye nemzetközi összehasonlításban alacsony, és folyamatosan romlik. Ezek a tények ma már széles körben ismertek, mégis érdemes a fontosabb adatokat felidézni és újabbakkal kiegészíteni, mert a problémák súlya és a negatív változások üteme már kevéssé közismert. Nem lenne produktív ezeket a problémákat ismételten elemezni, ha azok nem lennének következetes fejlesztőmunkával megoldhatóak, és a nem lenne mind több tudományosan igazolt tudás arra vonatkozóan, mely lépések vezetnének a megoldás felé. Érdemes a problémákra ismételten felhívni a figyelmet azért is, mert rendszeresen olyan beavatkozásokra kerül sor, amelyek éppen ellentétesek a javításhoz szükséges tennivalókkal.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Csapó, Benő
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2015
Kötet: 25
Szám: 7-8
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
DOI azonosító: https://dx.doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.7-8.4
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:44
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41632
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet