Néhány szó a tudományos tudásátadás helyzetéről a szlovákiai magyar irodalomoktatásban

Bárczi Zsófia: Néhány szó a tudományos tudásátadás helyzetéről a szlovákiai magyar irodalomoktatásban. In: Iskolakultúra, (25) 7-8. pp. 55-61. (2015)

[thumbnail of 07.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
07.pdf

Download (792kB) | Preview

Abstract

Szlovákia oktatásügyét két démon tartja megszállva: az egyik a versenyszellem démona, a másik a felületességé. Számos értelmes kezdeményezés bukik meg a mindent azonnal akaráson és az azzal kart karba öltve járó felületességen, átgondolatlanságon és elnagyolt kivitelezésen. A kurrikurális reformot megalapozó új közoktatási törvényt a Szlovák Nemzeti Tanács 2008. május 22-én fogadta el, ennek alapján 2010-ben látott napvilágot az általános iskolai irodalomoktatásra érvényes új Állami Művelődési Program (továbbiakban: ÁMP), egy évvel később pedig a gimnáziumokra kidolgozott dokumentum. A törvény elfogadásától az ÁMP érvénybe léptéig eltelt két (három) év jóval rövidebb idő annál, hogysem a hosszú évtizedeken keresztül ugyanazokra a pedagógiai hagyományokra támaszkodó irodalomoktatás szemléletét gyökeresen át lehetett volna formálni, s a szemléletbeli módosítást követve valódi, mélyreható tartalmi módosításokat végrehajtani, a kitűzött oktatási célok szellemében.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 25
Number: 7-8
ISSN: 1215-5233
Date: 2015
Page Range: pp. 55-61
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41629

Actions (login required)

View Item View Item