Szövegértés és irodalomértés a magyarórán – egy Kosztolányi-vers példáján

Molnár Gábor Tamás: Szövegértés és irodalomértés a magyarórán – egy Kosztolányi-vers példáján. In: Iskolakultúra, (25) 7-8. pp. 47-54. (2015)

[thumbnail of szovegertes_iskolakultura.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
szovegertes_iskolakultura.pdf

Download (781kB) | Preview

Abstract

Valószínűleg minden tanulási folyamatban megkerülhetetlen szerepet játszanak személyes motívumok. Jó régész, biológus vagy informatikus is abból lesz, aki szenvedélyesen érdeklődik a tárgya iránt, és nem üres ismeretek vagy pusztán haszonelvűen alkalmazandó készségek halmazának tekinti a megtanulandókat. Nem nehéz belátni, hogy az irodalom esetében a személyesnek és a szakmainak a viszonya a legtöbb egyéb tárgynál is szorosabb és összetettebb. Az irodalomtanítás egyik legfontosabb teendője ezért mindig annak a közvetítésnek a kidolgozása, amely az egyéni élmény és az elsajátítható tudás között nyit dialógust.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 25
Number: 7-8
ISSN: 1215-5233
Date: 2015
Page Range: pp. 47-54
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41622

Actions (login required)

View Item View Item