Molnár Gábor Tamás: Szövegértés és irodalomértés a magyarórán – egy Kosztolányi-vers példáján. In: Iskolakultúra, (25) 7-8. pp. 47-54. (2015)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
szovegertes_iskolakultura.pdf Letöltés (781kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Valószínűleg minden tanulási folyamatban megkerülhetetlen szerepet játszanak személyes motívumok. Jó régész, biológus vagy informatikus is abból lesz, aki szenvedélyesen érdeklődik a tárgya iránt, és nem üres ismeretek vagy pusztán haszonelvűen alkalmazandó készségek halmazának tekinti a megtanulandókat. Nem nehéz belátni, hogy az irodalom esetében a személyesnek és a szakmainak a viszonya a legtöbb egyéb tárgynál is szorosabb és összetettebb. Az irodalomtanítás egyik legfontosabb teendője ezért mindig annak a közvetítésnek a kidolgozása, amely az egyéni élmény és az elsajátítható tudás között nyit dialógust.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 25 |
Szám: | 7-8 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2015 |
Oldalak: | pp. 47-54 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41622 |
![]() |
Tétel nézet |