Élet a Gyermekek Házában [Maria Montessori (2011): A gyermek felfedezése c. könyvéről]

Pintér Tünde: Élet a Gyermekek Házában [Maria Montessori (2011): A gyermek felfedezése c. könyvéről]. In: Iskolakultúra, (26) 4. pp. 134-136. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_04_17.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_04_17.pdf

Letöltés (176kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A 19–20. század egyik legkiemelkedőbb pedagógiai módszerének kidolgozása Maria Montessori nevéhez fűződik. Ő volt az első női orvos Olaszországban, aki konkrét célokat megfogalmazva kívánta megújítani az akkori oktatást. Montessori először doktori tanulmányai alatt kezdett el értelmileg akadályozott gyermekekkel foglalkozni, amikor felismerte, hogy a gyermekek számára – egészségügyi ellátásuk mellett – biztosítani kell nevelésüket is, amit speciális környezetben célszerű folytatni. Módszerét később egészséges gyermekek nevelésekor is alkalmazta. 1907-ben nyitotta meg az első Gyermekek Háza intézményt, ami később a világ számos országában elterjedt. Montessori módszere több ezer gyermek szakszerű nevelését tette lehetővé, komoly erőfeszítéseket téve az analfabetizmus csökkentése, valamint az alapvető műveltség – többek között az írás, olvasás, számolás – elsajátítása érdekében.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 134-136
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41620
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet