Oktatás és tér. Válogatás az oktatásföldrajz nemzetközi és hazai kutatásaiból

M. Császár Zsuzsanna; Wusching Á. Tamás: Oktatás és tér. Válogatás az oktatásföldrajz nemzetközi és hazai kutatásaiból. In: Iskolakultúra, (26) 4. pp. 84-95. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_04_08.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_04_08.pdf

Letöltés (343kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Az oktatásföldrajz relatíve új területnek tekinthető a társadalomföldrajzon belül. Bár a korai előfutárai már a 19. században megjelentek, ahogy kutatók elkezdtek az oktatás és képzés térbeli különbségeivel foglalkozni, a részdiszciplína intézményesülése Nyugat-Európában az 1960-as években kezdődött. Az oktatási szektor globális szinten jelentős bővülésen ment keresztül az azóta eltelt időben, lendületet adva ezzel újabb és újabb kutatási területeknek a témában. A globalizáció erősödésével és a tudásalapú gazdaság térnyerésével az oktatásföldrajz is egyre nagyobb hangsúlyt kap. A jelenlegi tanulmány célja oktatásföldrajzi szakirodalmak összegzésével betekintést nyújtani a részdiszciplína kezdeteibe a korai előfutárok által, továbbá képet adni a terület intézményesüléséről és jelenlegi fő kutatási irányairól.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 84-95
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2023. nov. 15. 15:44
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41611
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet