M. Császár Zsuzsanna; Wusching Á. Tamás: Oktatás és tér. Válogatás az oktatásföldrajz nemzetközi és hazai kutatásaiból. In: Iskolakultúra, (26) 4. pp. 84-95. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_04_08.pdf Letöltés (343kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az oktatásföldrajz relatíve új területnek tekinthető a társadalomföldrajzon belül. Bár a korai előfutárai már a 19. században megjelentek, ahogy kutatók elkezdtek az oktatás és képzés térbeli különbségeivel foglalkozni, a részdiszciplína intézményesülése Nyugat-Európában az 1960-as években kezdődött. Az oktatási szektor globális szinten jelentős bővülésen ment keresztül az azóta eltelt időben, lendületet adva ezzel újabb és újabb kutatási területeknek a témában. A globalizáció erősödésével és a tudásalapú gazdaság térnyerésével az oktatásföldrajz is egyre nagyobb hangsúlyt kap. A jelenlegi tanulmány célja oktatásföldrajzi szakirodalmak összegzésével betekintést nyújtani a részdiszciplína kezdeteibe a korai előfutárok által, továbbá képet adni a terület intézményesüléséről és jelenlegi fő kutatási irányairól.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 26 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2016 |
Oldalak: | pp. 84-95 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2023. nov. 15. 15:44 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41611 |
![]() |
Tétel nézet |