Csepcsényi Lajos Lászlóné; Balogh Melinda; Bredács Alice: A probléma-alapú tanulás és tanítás iránti igények és lehetőségek a középfokú építőipari szakképzésben. In: Iskolakultúra, (26) 7-8. pp. 100-119. (2016)
| Előnézet | Cikk, tanulmány, mű EPA00011_iskolakultura_2016_07-08_09.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet | 
Absztrakt (kivonat)
Ma már közhelynek számít, hogy a tanulókat az iskola nem készíti fel a változó világban megjelenő szakmai problémák megoldására. PISA vizsgálatok sora bizonyítja, hogy a magyar tanulók tudásukat csak konkrét helyzetben tudják előhívni, nem fejlődik az önszabályozott tanulásuk, a problémamegoldó képességük és az együttműködési képességük úgy, ahogyan arra a munka világában majd szükségük lenne. A tanulásban a pozitív transzferhatások alig érvényesülnek, különösen a hosszú távú transzferhatások alakulnak gyengén. Hosszú távú transzferhatás alatt a képességjellegű tudás különböző területein megjelenő, hosszabb időre megmaradó hatásokat értjük, mint amilyen például a fejlett gondolkodás és a kreativitás, vagy az a jelenség, hogy a tanulók bizonyos tevékenységeket az iskolában megtanultak, de majd a munka világában fognak begyakorlottan alkalmazni. Transzferhatás nélkül pedig elképzelhetetlen a sikeres szakképzés (Csapó, 2002).
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű | 
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra | 
| Kötet: | 26 | 
| Szám: | 7-8 | 
| ISSN: | 1215-5233 | 
| Dátum: | 2016 | 
| Oldalak: | pp. 100-119 | 
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 | 
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 | 
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41599 | 
|  | Tétel nézet | 

