A közoktatás színvonala és finanszírozása közötti kapcsolat Magyarországon 2003–2013 között

Varga József; Madaras Attila; Gáspár Bencéné Vér Katalin: A közoktatás színvonala és finanszírozása közötti kapcsolat Magyarországon 2003–2013 között. In: Iskolakultúra, (26) 10. pp. 98-109. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_10_07.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_10_07.pdf

Letöltés (861kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A magyar oktatási rendszer kritikus pontja a mérhető paraméterekben kimutatható oktatási színvonal gyengülése. Kutatásunk egyrészt arra irányult, hogy elemezzük Magyarország oktatásra fordítható teherbíró képességét, másrészt, hogy megvizsgáljuk a PISA-felmérés eredményeinek mint a közoktatási rendszerek eredményességének mérésére alkalmazott eszköznek és az oktatásfinanszírozásnak a kapcsolatát. A szerzők számszerűen bebizonyítják azt az általános vélekedést, hogy ahol többet költenek hosszú távon az oktatásra, ott az oktatási rendszer is fejlettebb. A tanulmány új eredménye az elemzés során annak bebizonyítása, hogy adott szintű finanszírozás felett már a finanszírozás növelése nem emeli a tanulók kompetenciaszintjét. A szerzők számítása alapján az oktatásfinanszírozás optimális mértéke az adott időszak átlaga alapján 6500 USD körüli összegre tehető.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 10
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 98-109
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41593
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet