A közoktatás színvonala és finanszírozása közötti kapcsolat Magyarországon 2003–2013 között

Varga József and Madaras Attila and Gáspár Bencéné Vér Katalin: A közoktatás színvonala és finanszírozása közötti kapcsolat Magyarországon 2003–2013 között. In: Iskolakultúra, (26) 10. pp. 98-109. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_10_07.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_10_07.pdf

Download (861kB) | Preview

Abstract

A magyar oktatási rendszer kritikus pontja a mérhető paraméterekben kimutatható oktatási színvonal gyengülése. Kutatásunk egyrészt arra irányult, hogy elemezzük Magyarország oktatásra fordítható teherbíró képességét, másrészt, hogy megvizsgáljuk a PISA-felmérés eredményeinek mint a közoktatási rendszerek eredményességének mérésére alkalmazott eszköznek és az oktatásfinanszírozásnak a kapcsolatát. A szerzők számszerűen bebizonyítják azt az általános vélekedést, hogy ahol többet költenek hosszú távon az oktatásra, ott az oktatási rendszer is fejlettebb. A tanulmány új eredménye az elemzés során annak bebizonyítása, hogy adott szintű finanszírozás felett már a finanszírozás növelése nem emeli a tanulók kompetenciaszintjét. A szerzők számítása alapján az oktatásfinanszírozás optimális mértéke az adott időszak átlaga alapján 6500 USD körüli összegre tehető.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 10
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 98-109
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41593

Actions (login required)

View Item View Item