A gyemekkori traumák hatása a biológiai és a szociális fejlődésre - egy lehetséges terápia

Czike Bernadett: A gyemekkori traumák hatása a biológiai és a szociális fejlődésre - egy lehetséges terápia. In: Iskolakultúra, (26) 6. pp. 137-140. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_06_10.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_06_10.pdf

Letöltés (227kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

„Fontos könyv, melynek elolvasását, szívem szerint, minden, gyerekkel foglalkozó szakember számára kötelezővé tenném.” – írja Gyurkó Szilvia, jogász, a könyv fülszövegében ajánlóként. És igen. Ezzel a mondattal mélyen egyetértek. Miért? „Számos állatkísérlet bizonyította, hogy még a látszólag jelentéktelen fiatalkori stressz is maradandó módosulásokat okozhat az agy szerkezetében és kémiai folyamataiban, és ebből adódóan az állat viselkedésében is. Felmerült bennem a kérdés, hogy ugyan miért lenne ez másképpen az embernél?” (9. o.) – kérdezi a bevezetőben B. D. Perry, az egyik szerző. Valóban, a könyv ékes bizonyítéka annak, hogy az egész eddigi életét és munkáját e kérdés körüljárásának szentelte.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 137-140
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41585
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet