Czike Bernadett: A gyemekkori traumák hatása a biológiai és a szociális fejlődésre - egy lehetséges terápia. In: Iskolakultúra, (26) 6. pp. 137-140. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_06_10.pdf Letöltés (227kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
„Fontos könyv, melynek elolvasását, szívem szerint, minden, gyerekkel foglalkozó szakember számára kötelezővé tenném.” – írja Gyurkó Szilvia, jogász, a könyv fülszövegében ajánlóként. És igen. Ezzel a mondattal mélyen egyetértek. Miért? „Számos állatkísérlet bizonyította, hogy még a látszólag jelentéktelen fiatalkori stressz is maradandó módosulásokat okozhat az agy szerkezetében és kémiai folyamataiban, és ebből adódóan az állat viselkedésében is. Felmerült bennem a kérdés, hogy ugyan miért lenne ez másképpen az embernél?” (9. o.) – kérdezi a bevezetőben B. D. Perry, az egyik szerző. Valóban, a könyv ékes bizonyítéka annak, hogy az egész eddigi életét és munkáját e kérdés körüljárásának szentelte.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 26 |
Szám: | 6 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2016 |
Oldalak: | pp. 137-140 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41585 |
![]() |
Tétel nézet |