A magyar emberi erőforrás fejlettsége – két nemzetközi mutató tükrében

Polónyi István: A magyar emberi erőforrás fejlettsége – két nemzetközi mutató tükrében. In: Iskolakultúra, (26) 7-8. pp. 3-13. (2016)

[thumbnail of 01.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
01.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A 19–20. század egyik legkiemelkedőbb pedagógiai módszerének kidolgozása Maria Montessori nevéhez fűződik. Ő volt az első női orvos Olaszországban, aki konkrét célokat megfogalmazva kívánta megújítani az akkori oktatást. Montessori először doktori tanulmányai alatt kezdett el értelmileg akadályozott gyermekekkel foglalkozni, amikor felismerte, hogy a gyermekek számára – egészségügyi ellátásuk mellett – biztosítani kell nevelésüket is, amit speciális környezetben célszerű folytatni. Módszerét később egészséges gyermekek nevelésekor is alkalmazta. 1907-ben nyitotta meg az első Gyermekek Háza intézményt, ami később a világ számos országában elterjedt. Montessori módszere több ezer gyermek szakszerű nevelését tette lehetővé, komoly erőfeszítéseket téve az analfabetizmus csökkentése, valamint az alapvető műveltség – többek között az írás, olvasás, számolás – elsajátítása érdekében.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 7-8
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 3-13
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41553

Actions (login required)

View Item View Item