A reakciósebesség című SAILS tanulási egység kipróbálásának tapasztalatai

Németh Veronika and Orosz Gábor: A reakciósebesség című SAILS tanulási egység kipróbálásának tapasztalatai. In: Iskolakultúra, (26) 3. pp. 81-88. (2016)

[thumbnail of 07.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
07.pdf

Download (275kB) | Preview

Abstract

A Reakciósebesség (Reaction rates) című SAILS unit (Finlayson, McLoughlin, Coyle, McCabe, Lovatt és van Kampen, 2015) kipróbálására vállalkoztunk 9. osztályos gimnáziumi tanulók részvételével. Két alkalommal próbáltuk ki a foglalkozást, a második alkalommal már kémia szakos tanárjelöltek bevonásával. A hallgatók először maguk is csoportokba szerveződve végezték el a feladatokat, majd a gimnazisták foglalkozásán a csoportok mellett megfigyelőként tevékenykedtek, feljegyzéseket végeztek, és az előre megadott szempontok alapján értékelték a diákok munkáját. Jelenleg a tanárképzésben lévő hallgatóknak még nincsen tapasztalatuk saját középiskolás korukból a kutatásalapú tanulásról, sokuknak a csoportmunkáról sem, ezért módszertani felkészítésük során nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy képessé váljanak ezeknek a tanulásszervezési módoknak a hatékony megvalósítására. A tanulmányban a foglalkozás első kipróbálásának tapasztalatait mutatjuk be, eredményeink felhasználhatók mind a tanárképzésben, mind a tanárok továbbképzésében.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 3
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 81-88
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41549

Actions (login required)

View Item View Item