Nemes Gyöngyi: A nyelvi hátrányos helyzet és az anyanyelvi olvasás diagnosztikus értékelése – elméletek, módszerek. In: Iskolakultúra, (26) 7-8. pp. 47-53. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
04.pdf Letöltés (259kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évek nemzetközi vizsgálatai lesújtó képet adnak a magyar gyerekek olvasási-szövegértési teljesítményéről: a diákok az ilyen feladatokban rendre rosszul teljesítenek. Felvetődik a kérdés: mi állhat ennek hátterében? Mi a rossz teljesítmény oka? Számos hazai és nemzetközi vizsgálat igazolta, hogy a nyelvileg hátrányos helyzetű gyermekek az iskolában alulteljesítenek, a gyenge olvasási-szövegértési teljesítmény tehát a rossz szociokulturális háttérből fakadó nyelvi hátrányos helyzettel is magyarázható. Tanulmányom középpontjában az áll, miként lehet legyőzni a nyelvi hátrányt, illetve milyen eszközökkel lehet segíteni a nyelvileg hátrányos helyzetű tanulókon.
| Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
|---|---|
| Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
| Kötet: | 26 |
| Szám: | 7-8 |
| ISSN: | 1215-5233 |
| Dátum: | 2016 |
| Oldalak: | pp. 47-53 |
| A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
| Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
| URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41548 |
![]() |
Tétel nézet |

