Látássérült tanulók inkluzív testnevelés oktatását nehezítő tényezők és oktatásmódszertani sajátosságok

Gombás Judit; Tóthné Kälbli Katalin: Látássérült tanulók inkluzív testnevelés oktatását nehezítő tényezők és oktatásmódszertani sajátosságok. In: Iskolakultúra, (26) 1. pp. 125-135. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_01_15.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_01_15.pdf

Letöltés (921kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Magyarországon a fogyatékos tanulók részvétele a sportban még a 21. században sem kap kellő figyelmet, noha a jelenleg hatályos oktatási törvény előírja, hogy részvételüket a többségi oktatásban maradéktalanul biztosítani kell. A testnevelő tanárok és edzők többsége nem rendelkezik az inkluzív testneveléssel kapcsolatos átfogó tudással, pedig a fogyatékos tanulók iskolai testnevelés órán történő részvételének biztosítása törvényileg megkövetelt elvárás. Cikkünkben elsőként röviden bemutatjuk a látássérült gyermekek inkluzív testnevelés oktatásának jelenlegi helyzetét, valamint az annak megvalósulását akadályozó tényezőket. Ezt követően olyan adaptációs módszertani lehetőségeket ismertetünk, amelyek segítik a testnevelő tanárokat a látássérült tanulóval folytatott munkát megkezdeni. Bár elsődleges kontextusként az iskolai testnevelést vizsgáljuk, az ismertetett oktatási és adaptációs technikák látássérült felnőttek sportoktatásában egyaránt alkalmazhatóak.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 125-135
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41545
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet