Médiaműveltség, digitális bennszülöttek: a mítoszok vége?

Koltay Tibor: Médiaműveltség, digitális bennszülöttek: a mítoszok vége? In: Iskolakultúra, (26) 1. pp. 102-109. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_01_12.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_01_12.pdf

Letöltés (868kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

A 21. század többek között a 2.0-ák korszaka is, miközben egyre ritkábban találkozunk a Web 2.0 elnevezéssel. Helyette inkább az ’új média’ vagy ’újmédia’ kifejezés áll, amelyet lassan kiszorít a ’közösségi média’ szókapcsolat. A 2010-es években egyre több területen lehetünk változások szemtanúi ezen a területen, így azt is láthatjuk, hogy mennyit változott ez a fogalomkör, és főleg mennyit változtak a hozzá kötődő mítoszok. Ezeknek a fogalmaknak és mítoszoknak egy része a tág értelemben vett írástudás kapcsán létezett és él tovább. Az írástudáshoz kapcsolódó diskurzus közben mégis nagyban az új médiához kötődik. A régi és az új média között sokan látnak ellentétet, miközben lényegében együtt fejlődnek és folytonosság van közöttük. Az új médiában a meglevő minták megismétlésének például az a célja, hogy megnyugtasson bennünket. Valójában nehéz megmondani, mi az új médiában az, ami a régit utánozza és mi az, ami valóban új, miközben – elődjeinek hiányosságait kiemelve – magáról azt állítja, hogy ezeket a hiányosságokat természetes módon meg tudja haladni (Balbi, 2015).

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 1
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 102-109
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41542
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet