Koltay Tibor: Médiaműveltség, digitális bennszülöttek: a mítoszok vége? In: Iskolakultúra, (26) 1. pp. 102-109. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_01_12.pdf Letöltés (868kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A 21. század többek között a 2.0-ák korszaka is, miközben egyre ritkábban találkozunk a Web 2.0 elnevezéssel. Helyette inkább az ’új média’ vagy ’újmédia’ kifejezés áll, amelyet lassan kiszorít a ’közösségi média’ szókapcsolat. A 2010-es években egyre több területen lehetünk változások szemtanúi ezen a területen, így azt is láthatjuk, hogy mennyit változott ez a fogalomkör, és főleg mennyit változtak a hozzá kötődő mítoszok. Ezeknek a fogalmaknak és mítoszoknak egy része a tág értelemben vett írástudás kapcsán létezett és él tovább. Az írástudáshoz kapcsolódó diskurzus közben mégis nagyban az új médiához kötődik. A régi és az új média között sokan látnak ellentétet, miközben lényegében együtt fejlődnek és folytonosság van közöttük. Az új médiában a meglevő minták megismétlésének például az a célja, hogy megnyugtasson bennünket. Valójában nehéz megmondani, mi az új médiában az, ami a régit utánozza és mi az, ami valóban új, miközben – elődjeinek hiányosságait kiemelve – magáról azt állítja, hogy ezeket a hiányosságokat természetes módon meg tudja haladni (Balbi, 2015).
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 26 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2016 |
Oldalak: | pp. 102-109 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41542 |
![]() |
Tétel nézet |