Tóth Árpád műveinek recepciója

Medgyes, Sándor: Tóth Árpád műveinek recepciója. Iskolakultúra, (26) 1. pp. 93-101. (2016)

[img]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_01_11.pdf

Download (886kB) | Preview

Abstract

A szövegközpontú olvasás keretei között egyre nehezebben találja helyét a biográfia műfaja, annak ellenére, hogy egy megszülető interpretáció folyamán – amennyiben rendelkezésre áll ilyen – gyakran előkerül a szerzői életrajz. Kiemelkedő szerepet tölt be az említett műfaj keretein belül a kritikai életrajz, amelynek szerepét Hargittay Emil (2014) tisztázza tanulmányában: „Mennyivel nyújt többet a kritikai életrajz az életrajznál? Éppen a ’kritikai’ jelzőben rejlik a lényeg, ami nem is elsősorban a korábbi életrajzok hibás adatainak, utalásainak felülvizsgálatát jelenti, hanem magát az irodalomkritikát: a kor, az életrajz és az életmű egységben láttatásának igényét, a tárgyalt szerző életrajzának narratíváját kronologikus rendben adva.” Az idézet ráirányítja a figyelmet arra, hogy ez a szerkesztési elv nagy segítséget nyújthat a szövegek elemzői számára is, mivel korábbi és lehetséges új szempontokat ismertet az életmű vonatkozásában.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 1
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 93-101
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41541

Actions (login required)

View Item View Item