Kékes Szabó Marietta: A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében. In: Iskolakultúra, (26) 10. pp. 39-57. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
03.pdf Letöltés (1MB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A modern pszichológia mentális reprezentációkban való fixálódása nem csupán eltereli a figyelmet a gyermeket körülvevő emberek tárgyhasználat során tanúsított szerepéről, de maguknak a tárgyaknak a pszichológiai jelentőségét is lekicsinyli (Williams és Costall, 2000). Ezen materiális világ azonban számos információt hordoz számunkra kultúránkról és társadalmunk működéséről. A tárgyak pedig mediátorként állnak, és támogatják a gyermekek szocializációját. Azok rendelkezésre állása/elérhetősége, de a játékanyag ismerőssége, érdekessége egyaránt befolyásolják, hogy aktuálisan melyek kerülhetnek a gyermek figyelmi spektrumába, és nyerhetnek prioritást.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 26 |
Szám: | 10 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2016 |
Oldalak: | pp. 39-57 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41533 |
![]() |
Tétel nézet |