Regionális egyetem, munkapiac, státuszinkonzisztencia : nők a felsőoktatásban

A. Gergely András: Regionális egyetem, munkapiac, státuszinkonzisztencia : nők a felsőoktatásban. In: Iskolakultúra, (26) 12. pp. 98-100. (2016)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2016_12_11.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2016_12_11.pdf

Letöltés (199kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Amikor a társadalom műveltsége, iskolázottsága, valamint az ezekkel összefüggő képzettségi-végzettségi mutatók egyértelműen jelzik a „honnan jöttek” esélyeit az elhelyezkedésben, korántsem lényegtelen a térségi, lokális származás, a hozott tudás és a diplomával megszerezhető ismeretek megléte vagy hiánya. De amikor ez még a nemi szerepekkel, nők és férfiak munkapiaci arányával vagy jövendő esélyeivel is összefügg, még konzisztensebb kérdés marad: miért lehetséges, hogy a lányok és nők aránya magasabb a felsőoktatásban, eredményeik látványosabbak és aspirációik is érdemiek, eközben a munkaerőpiac épp leépíti a diplomásokat, térben is korlátozza a reményeket, és ezzel strukturális inkonzisztenciát teremt a társadalmi státuszok terén. Státusz és szerep – klasszikus szociálantropológiai problematika, és élővé válik legott, ahol még a térbeliséggel, regionális tagoltsággal és változó időbeliséggel is összefügg...

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 26
Szám: 12
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2016
Oldalak: pp. 98-100
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41531
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet