Korom Erzsébet and Pásztor Attila and Gyenes Tamás and B. Németh Mária: Kutatási készségek online mérése a 8-11. évfolyamon. In: Iskolakultúra, (26) 3. pp. 117-130. (2016)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
11.pdf Download (1MB) | Preview |
Abstract
A SAILS projekt a kutatási készségek (’inquiry skills’) értékelésekor elsősorban a tanórai tevékenységekre koncentrált, és a kutatási készségek formatív értékelésének módjait, lehetőségeit helyezte előtérbe. A hazai munkacsoport a formatív értékelés mellett a kutatási készségek diagnosztikus értékelési lehetőségeit is vizsgálta azokra a tapasztalatokra építve, amelyek a tudás- és képességvizsgálatok, valamint a számítógép-alapú mérések területén az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport és az MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport munkái révén az elmúlt évtizedekben összegyűltek. Kidolgoztunk egy olyan természettudományos tesztet, amely számítógép-alapon működve méri négy kutatási készség (kutatási kérdés azonosítása, vizsgálatok tervezése, adatok értelmezése, következtetések levonása) fejlettségét. A tanulmányban a tesztfejlesztés tanulságait mutatjuk be egy gimnazisták körében 8–11. évfolyamon zajlott pilot mérés eredményeinek tükrében.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 26 |
Number: | 3 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2016 |
Page Range: | pp. 117-130 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41522 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |