Kutatási készségek online mérése a 8-11. évfolyamon

Korom Erzsébet and Pásztor Attila and Gyenes Tamás and B. Németh Mária: Kutatási készségek online mérése a 8-11. évfolyamon. In: Iskolakultúra, (26) 3. pp. 117-130. (2016)

[thumbnail of 11.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
11.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

A SAILS projekt a kutatási készségek (’inquiry skills’) értékelésekor elsősorban a tanórai tevékenységekre koncentrált, és a kutatási készségek formatív értékelésének módjait, lehetőségeit helyezte előtérbe. A hazai munkacsoport a formatív értékelés mellett a kutatási készségek diagnosztikus értékelési lehetőségeit is vizsgálta azokra a tapasztalatokra építve, amelyek a tudás- és képességvizsgálatok, valamint a számítógép-alapú mérések területén az SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoport és az MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport munkái révén az elmúlt évtizedekben összegyűltek. Kidolgoztunk egy olyan természettudományos tesztet, amely számítógép-alapon működve méri négy kutatási készség (kutatási kérdés azonosítása, vizsgálatok tervezése, adatok értelmezése, következtetések levonása) fejlettségét. A tanulmányban a tesztfejlesztés tanulságait mutatjuk be egy gimnazisták körében 8–11. évfolyamon zajlott pilot mérés eredményeinek tükrében.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 26
Number: 3
ISSN: 1215-5233
Date: 2016
Page Range: pp. 117-130
Date Deposited: 2018. Jul. 06. 15:34
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:04
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41522

Actions (login required)

View Item View Item