A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában

Korom, Erzsébet; Csíkos, Csaba; Csapó, Benő: A kutatásalapú tanulás megvalósításának feltételei a természettudományok tanításában. Iskolakultúra, (26) 3. pp. 30-42. (2016)

[img] Cikk, tanulmány, mű
03.pdf

Letöltés (619kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásalapú tanulás oktatási gyakorlatban való elterjedésének számos feltétele van. A módszertani fejlesztésekhez elengedhetetlen, hogy empirikus bizonyítékokkal rendelkezzünk arról, hogyan hat a kutatásalapú tanulás a tanulók természettudományos tudására, gondolkodására, tanulási motivációjára, milyen pedagógiai tudás szükséges a hatékony alkalmazásához. A feltételek közé tartozik, hogy a természettudományi tantervek támogassák az aktív tanulást, a kutatási készségek fejlesztését, rendelkezésre álljanak módszertani segédanyagok, taneszközök, fejlődjön a tanárképzés és a tanár-továbbképzés, a tapasztalatok megosztására jöjjenek létre szakmai közösségek, és a módszer ismertté, elfogadottá váljon a tanárok, a diákok és a szülők körében egyaránt. A tanulmányban a feltételek közül azokat emeljük ki, amelyekben a SAILS projekt révén hazai viszonylatban jelentős előrelépés történt. Részletesebben bemutatjuk a tananyagfejlesztés, a tanárképzési és tanár-továbbképzési programok kidolgozása, a szakmai közösség formálása terén végzett munkát, továbbá a szélesebb közönséget is megszólító szakmai rendezvényeket.

Mű típusa: Cikk, tanulmány, mű
Szerző:
Szerzők
Korom, Erzsébet
Csíkos, Csaba
Csapó, Benő
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Dátum: 2016
Kötet: 26
Szám: 3
ISSN: 1215-5233
Gyűjtemény: Folyóiratok
DOI azonosító: DOI: 10.17543/ISKKULT.2016.3.30
A feltöltés ideje: 2018. júl. 06. 15:34
Utolsó módosítás: 2018. okt. 17. 15:44
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41521
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet