Kiss Endre: A szimmetria terei. In: Iskolakultúra, (26) 1. pp. 55-62. (2016)
Preview |
Cikk, tanulmány, mű
07.pdf Download (848kB) | Preview |
Abstract
A címben jelzett fogalom egy új filozófiai-tudásszociológiai diszciplína körvonalait rejti magában. Az emberi gondolkodásban, fogalomalkotásban betöltött, jórészt máig is feltáratlannak megmaradó meghatározó és konstituáló jelentősége miatt a szimmetria jelenségére új tudásszociológia építhető. Ha a tudásszociológiát e fogalom széles értelmében a mindenkori tudás és különösen a filozófiai tudás társadalmi-történelmi megalapozásaként fogjuk fel, a szimmetria jelenségét az itt szóba jöhető lehetséges kauzalitások sorában különleges hely illetheti meg.
Item Type: | Article |
---|---|
Journal or Publication Title: | Iskolakultúra |
Volume: | 26 |
Number: | 1 |
ISSN: | 1215-5233 |
Date: | 2016 |
Page Range: | pp. 55-62 |
Date Deposited: | 2018. Jul. 06. 15:34 |
Last Modified: | 2019. Nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41519 |
Actions (login required)
View Item |