Kiss Endre: A szimmetria terei. In: Iskolakultúra, (26) 1. pp. 55-62. (2016)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
07.pdf Letöltés (848kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
A címben jelzett fogalom egy új filozófiai-tudásszociológiai diszciplína körvonalait rejti magában. Az emberi gondolkodásban, fogalomalkotásban betöltött, jórészt máig is feltáratlannak megmaradó meghatározó és konstituáló jelentősége miatt a szimmetria jelenségére új tudásszociológia építhető. Ha a tudásszociológiát e fogalom széles értelmében a mindenkori tudás és különösen a filozófiai tudás társadalmi-történelmi megalapozásaként fogjuk fel, a szimmetria jelenségét az itt szóba jöhető lehetséges kauzalitások sorában különleges hely illetheti meg.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 26 |
Szám: | 1 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2016 |
Oldalak: | pp. 55-62 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 06. 15:34 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:04 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41519 |
Tétel nézet |