A valószínűségi és korrelatív gondolkodás a középiskolában

Nagy Dóra: A valószínűségi és korrelatív gondolkodás a középiskolában. In: Iskolakultúra, (16) 6. pp. 80-93. (2006)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2006_06_080-093.pdf]
Preview
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2006_06_080-093.pdf

Download (364kB) | Preview

Abstract

Kinézünk az ablakon és a sötét felhők láttán elhalasztjuk az aznapra tervezett szabadtéri kirándulást. Rulettasztalnál ülve sok fekete szám kiforgása után inkább piros számra tesszük zsetonjainkat. A sötét felhők megjelenését ugyanis nagy valószínűséggel – tapasztalataink szerint – eső fogja követni, illetve megfigyeléseink szerint sok fekete szám után nagyobb a valószínűsége egy piros számnak. Ez a gondolkodási forma a valószínűségi és korrelatív gondolkodás.

Item Type: Article
Journal or Publication Title: Iskolakultúra
Volume: 16
Number: 6
ISSN: 1215-5233
Date: 2006
Page Range: pp. 80-93
Date Deposited: 2018. Jul. 09. 11:05
Last Modified: 2019. Nov. 06. 14:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41233

Actions (login required)

View Item View Item