A valószínűségi és korrelatív gondolkodás a középiskolában

Nagy Dóra: A valószínűségi és korrelatív gondolkodás a középiskolában. In: Iskolakultúra, (16) 6. pp. 80-93. (2006)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2006_06_080-093.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2006_06_080-093.pdf

Letöltés (364kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kinézünk az ablakon és a sötét felhők láttán elhalasztjuk az aznapra tervezett szabadtéri kirándulást. Rulettasztalnál ülve sok fekete szám kiforgása után inkább piros számra tesszük zsetonjainkat. A sötét felhők megjelenését ugyanis nagy valószínűséggel – tapasztalataink szerint – eső fogja követni, illetve megfigyeléseink szerint sok fekete szám után nagyobb a valószínűsége egy piros számnak. Ez a gondolkodási forma a valószínűségi és korrelatív gondolkodás.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 16
Szám: 6
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2006
Oldalak: pp. 80-93
A feltöltés ideje: 2018. júl. 09. 11:05
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:07
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/41233
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet