Metafora a pedagógiai kutatásban

Vámos Ágnes: Metafora a pedagógiai kutatásban. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 109-112. (2003)

[thumbnail of EPA00011_iskolakultura_2003_04_109-112.pdf]
Előnézet
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2003_04_109-112.pdf

Letöltés (103kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kutatásunk arra az elméletre támaszkodik, mely szerint a nevelés világa abban a nyelvben is él, amelyen keresztül a róla való gondolkodás mások számára érthetővé válik, illetve hogy megfogalmazásaink egyben koncepcionális közlések. A kognitív tudományok térhódításának egyik következménye, hogy újraértelmezik a megismerés és a nyelv kapcsolatát, s ez fontos lett a pedagógia számára. Ebből az önmagában is hatalmas területből most a metaforát mint a pedagógiai kutatás módszerét mutatjuk be azon a kutatáson keresztül, amelyet az ELTE Neveléstudományi Intézete folytat családok nevelési nézeteinek feltárására.

Dokumentum típusa: Cikk, tanulmány, mű
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: Iskolakultúra
Kötet: 13
Szám: 4
ISSN: 1215-5233
Dátum: 2003
Oldalak: pp. 109-112
A feltöltés ideje: 2018. júl. 09. 13:53
Utolsó módosítás: 2019. nov. 06. 14:08
URI: http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/39832
Bővebben:
Tétel nézet Tétel nézet