Vámos Ágnes: Metafora a pedagógiai kutatásban. In: Iskolakultúra, (13) 4. pp. 109-112. (2003)
Előnézet |
Cikk, tanulmány, mű
EPA00011_iskolakultura_2003_04_109-112.pdf Letöltés (103kB) | Előnézet |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásunk arra az elméletre támaszkodik, mely szerint a nevelés világa abban a nyelvben is él, amelyen keresztül a róla való gondolkodás mások számára érthetővé válik, illetve hogy megfogalmazásaink egyben koncepcionális közlések. A kognitív tudományok térhódításának egyik következménye, hogy újraértelmezik a megismerés és a nyelv kapcsolatát, s ez fontos lett a pedagógia számára. Ebből az önmagában is hatalmas területből most a metaforát mint a pedagógiai kutatás módszerét mutatjuk be azon a kutatáson keresztül, amelyet az ELTE Neveléstudományi Intézete folytat családok nevelési nézeteinek feltárására.
Dokumentum típusa: | Cikk, tanulmány, mű |
---|---|
Befoglaló folyóirat/kiadvány címe: | Iskolakultúra |
Kötet: | 13 |
Szám: | 4 |
ISSN: | 1215-5233 |
Dátum: | 2003 |
Oldalak: | pp. 109-112 |
A feltöltés ideje: | 2018. júl. 09. 13:53 |
Utolsó módosítás: | 2019. nov. 06. 14:08 |
URI: | http://misc.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/39832 |
Tétel nézet |